Ως προπονητές μικρών αθλητών οφείλουμε να αναζητούμε θετικές συμπεριφορές και να τις αναδεικνύουμε !
Η εικόνα του εαυτού του κάθε παιδιού διαμορφώνεται κυρίως από τις απόψεις που εκφράζουν οι ενήλικες για εκείνο. Για να ενισχύσουμε την αυτοπεποίθηση των μικρών αθλητών μας είναι σημαντικό να αναζητούμε θετικές συμπεριφορές, δράσεις και επιδόσεις και να τις αναδεικνύουμε με έμφαση.
Σύμφωνα με εφαρμοσμένη έρευνα στην προπονητική νέων αθλητών η αναλογία θετικών και αρνητικών επισημάνσεων που εφαρμόζει ο κάθε προπονητής θα πρέπει να είναι 4 προς 1. Δηλαδή για κάθε αρνητική επισήμανση θα πρέπει να ακολουθούν 4 θετικές.
Επιπλέον, αν θέλουμε τα παιδιά να κατανοήσουν τις θετικές επισημάνσεις θα πρέπει να είμαστε συγκεκριμένοι: οι φράσεις “Καλή προσπάθεια” και “καλό παιχνίδι” είναι αρκετά ασαφείς.
Οι μικροί αθλητές μας χρειάζονται “ζωηρές” και συγκεκριμένες επιβραβεύσεις ώστε να τις κατανοήσουν και να τις αποτυπώσουν.
Παραδείγματα σωστής επιβράβευσης είναι τα ακόλουθα:
“ Μπράβο έκοψες πολύ δυνατά μέχρι το καλάθι και ζήτησες την μπάλα“
“ Έπαιξες καλή άμυνα χαμηλώνοντας και λυγίζοντας τα πόδια σου, Μπράβο !“
“ Κράτησες την μπάλα και βρήκες μία καλή πάσα στον ελεύθερο συμπαίκτη του, Μπράβο ! “
Τέλος, αναδεικνύοντας στοχευμένα τις θετικές δράσεις των παιδιών τα βοηθάμε να κατανοήσουν καλύτερα την πρόοδο που έχουν σημειώσει, αυξάνοντας την αυτοπεποίθηση τους.
Και μην ξεχνάτε για την καλύτερη αποτύπωση της εμπειρίας του επαίνου από του μικρούς αθλητές ο προπονητής θα πρέπει να αξιοποιεί δυνατή χαρούμενη φωνή, κίνηση και πολύ θετική διάθεση 😀 !
Πηγές
“The Cheers and the Tears: A Healthy Alternative to the Dark Side of Youth Sports Today 1st Edition” by Shane Murphy
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!